Ungdomssektionen
Ordförande: Malin Sandin
Ledamöter: Sandra Nilsson, Magnus Hellman, Emmie Phil Eriksson, Cecilia Isaksson, Henrik Reffers, Mikaela Anderberg och Malin Krömmelbein.
Årsmöte 2023
26 jan
Ge blod
13 jan
Ställ upp för VMA IK !
29 okt 2022
KÖP DIN BINGOLOTT ONLINE OCH STÖD VMA IK!!
7 okt 2022
Serieseger - Div 2 2023
2 okt 2022
Ordförande: Malin Sandin
Ledamöter: Sandra Nilsson, Magnus Hellman, Emmie Phil Eriksson, Cecilia Isaksson, Henrik Reffers, Mikaela Anderberg och Malin Krömmelbein.
Datum | Aktivitet |
31-Jan | Sista dag att anmäla lag till seriespel |
15-Mars | VMA IKs Årsmöte |
16-Mars | Sista dag att boka hemmamatcher fogis |
23-Juni | Sista dag att av- eller nyanmäla lag. eller nivå ändra |
14-Juli | Sista datum att boka hemmamatcher i fogis |
Verksamheten ska bedrivas på ett sådant sätt att..
Barn och ungdomsfotbollen ska
Riktlinjer för verksamheten
Tränarutbildning
Uttagsprinciper, byten och platser i laget
I 5 och 7 mannalag
Instruktioner under match
Övriga uppgifter för ungdomssektionen
Det är sektionens uppgift att verka för att ledare, spelare och föräldrar inte avbryter sitt
engagemang i VMA vare sig under eller efter barn/ungdomstiden utan då istället åtar sig
andra uppdrag i klubben.
Övrig utbildning
VMA ska samarbeta med SISU Skåne i syfte att höja kvaliteten på och sänka kostnaden för
den aktuella utbildningen.
Skånsk fotboll använder elektroniska spelarförteckningar i alla tävlingar från 9 år och uppåt .
En av orsakerna till att det är viktigt att följa bestämmelserna och lägga till spelarna är att domaren ska veta vilka spelare som finns på matchen utifall det skulle behöva rapporteras något. En annan sak som också är viktig är att Folksam använder Fogis när dom får in en skadeanmälan från en match. Finns då spelaren inte med i laguppställningen så kan det blir svårigheter i det ärendet.
Sedan är det även en trygghet för domaren att se att det är rätt ålder på spelarna samt om det ska behövas en dispens.
Domarna får informationen på domarutbildningarna om att de ska titta på laguppställningen innan match men så är det att all då inte gör det.
Om inte domaren frågar efter laguppställning så är de bra om ni ledare visar domaren den.
Inför match:
-Registrera laget i Fogis.
-Kom i god tid.
-Sätt fram målen inom avsatt markering (ta av hjulen så att målen står stadigt).
-Sätt ut hörnpinnar. (Finns i bollförrådet)
-Märk ut retreatline, antingen med pinnar eller koner.
-Sätt fram bänkar till hemmalaget och bortalagets avbytare. (Ta bänkar från de gröna båsen)
-Ta fram bollar ur bollförrådet som kan användas till uppvärmning för båda lagen (exempelvis 6st, 3 till vardera lag).
-Öppna upp omklädningsrummen för båda lagen, utrymmet för domaren (in i klubbstugan) och toaletten (dörren mellan omklädningsrummen.) Nyckeln hänger på nyckelkroken i omklädningsrummet.
-Ta emot och presentera dig/er för domaren när hen kommer till IP.
- Registrera närvaron i Idrott online.
Kioskansvarig är Cecilia Isaksson, 0707 934530.
Efter match:
-Betala domaren. Pärmen med domarkvitto finns inne på kontoret/köket. Efter att domaren har fyllt i samtliga uppgifter på kvittot och skrivit under gå till kioskkassan och ta pengar från kassan och betala domaren. Lägg kvittot i Sivs fack (märkt kassör). Skriv på kvittot att pengar är tagna ur kioskkassan eller betalda via swish. Finns där inga pengar eller kiosken inte är öppen swisha/betala domaren från dina egna pengar. Fotografera kvittot och maila till Siv Colbrand, klubbens kassör på
Mail: siv@colbrandsredovisning.se
samt skriv dina kontouppgifter så hon kan betala tillbaka för utlagd summa till domaren till dig.
Domaransvarig är Sandra Nilsson, 0760 088464.
-Sätt på hjulen på målen igen och kör tillbaka på anvisad plats.
-Plocka bort hörnpinnar och pinnar/koner ställ tillbaka i bollförrådet.
-Samla ihop bollarna och lägg in i bollförrådet.
-Ställ tillbaka bänkarna i de gröna båsen igen.
-Städa av i omklädningsrummen även toaletterna, domarens omklädningsrum och toaletten mellan omklädningsrummen.
Medel, toapapper, soppåsar finns i hemmalagets omklädningsrum på hyllan. Om något tagit slut av städartiklar/toapapper titta inne i köket i klubbstugan under vasken eller städskåp för påfyllning.
-Lås bollförrådet, omklädningsrummen, domar/klubbstugan och toaletten mellan omklädningsrummen.
-Kolla så det är rent och snyggt efter er innan ni lämnar IP.
Tveka inte på att höra av er om något är oklart!
Malin Sandin 0703 122333
Varje ungdomslag har årligen 1000:-/lag + 150:-/spelare i aktivitetspeng.
31 okt 2022 0 kommentarer
Tor 16/3
18:00-19:00 |
Sista dag - boka hemmamatcher
Arkelstorps IP |